Site icon صحيفة العربي الإلكترونية

كشف هوية مُنفذ محاولة اغتيال ترامب الثانية.. أمريكي عمره 58 عامًا

epa11606772 West Palm Beach Sheriff Task Force Contact Sheriff Ric L. Bradshaw shows a picture of an AK-style rifle with a scope, and bags found by the Secret Service at the Trump International Golf Club in in West Palm Beach, Florida, USA on 15 September 2024. According to the FBI, they are following an investigation of what appears to be an attempted assassination of Former President Donald Trump. Palm Beach County Sheriff Ric Bradshaw said the US Secret Service agents found a man pointing an AK-style rifle with a scope into the club as Trump was on the course. EPA/CRISTOBAL HERRERA-ULASHKEVICH

قال مكتب التحقيقات الاتحادي، وفقاً لوكالة رويترز للأنباء، إن المرشح الرئاسي الجمهوري دونالد ترامب سالم بعد ما بدا أنها محاولة اغتيال يوم الأحد أثناء لعبه للجولف في ملعبه في وست بالم بيتش بولاية فلوريدا.

قال مسؤولون في إنفاذ القانون، إن عناصر الخدمة السرية الأميركية رصدوا مسلحا في بعض الشجيرات بالقرب من خط الملكية وأطلقوا النار عليه ببندقية هجومية من طراز AK-47.

وذكرت صحيفة نيويورك تايمز وقناة فوكس نيوز أن المشتبه به هو رايان ويسلي روث (58 عاما) من هاواي، نقلا عن مسؤولين في إنفاذ القانون لم تكشف هوياتهم، ولم تتمكن رويترز من التحقق من صحة التقارير.

Exit mobile version